Працюючи з учнями 5-6 класів, я зіткнулася з проблемою: значний відсоток дітей не читає твори з літератури. З часом зрозуміла, що однією з причин небажання читати є нерозуміння учнями прочитаного. Діти, читаючи текст, часто переставляють місцями букви в словах, повільно читають (іноді по декілька разів одне слово) та не розуміють прочитаного. Під час індивідуальної бесіди деякі діти підтвердили, що вони не розуміють прочитаного, що їм потрібно прочитати двічі, а то й тричі текст, щоб зрозуміти суть. Коли текст короткий, то вони так і роблять, а якщо це, наприклад, повість? Бажання читати декілька разів одразу зникає.
Існують методи швидкочитання, що можуть стати в нагоді учням, які хочуть покращити навичку читання. Сьогодні я хочу поділитися цією інформацією.
ШВИДКОЧИТАННЯ – ЦЕ МЕТОДИКА, ЯКА ДОПОМАГАЄ ЗАСВОЇТИ ТЕКСТ У 3–4 РАЗИ ШВИДШЕ, НІЖ ПРИ ЗВИЧАЙНОМУ ЧИТАННІ. ЗАВДЯКИ ЦІЙ ТЕХНІЦІ МОЖНА НЕ ТІЛЬКИ ШВИДШЕ ПРОЧИТАТИ КНИГУ, А Й ЗАПАМ’ЯТАТИ БІЛЬШЕ КОРИСНОЇ ІНФОРМАЦІЇ З НЕЇ.
Навичка
швидкого читання - незамінна під час навчання. Швидкочитання економить час
учням, покращує розуміння матеріалу, а отже і покращує успішність,
адже дитина читає із задоволенням. У результаті кількість
прочитаних творів збільшуватиметься.
Перед
початком вивчення технік швидкочитання необхідно визначити свою швидкість
читання, щоб у подальшому контролювати власні успіхи. Можна скористатись однією зі
спеціальних програм в інтернеті, які є у вільному доступі.
Швидкість
освоєння технік швидкочитання: якщо займатися хоча б по 1 годині в день
протягом 2 місяців, можна збільшити швидкість читання удвічі. Також це
допоможе дітям читати без помилок, покращити концентрацію
на тексті, не відволікатися на сторонні заняття,
покращити обробку інформації, розширити кругозір, розвивати
зв'язне мовлення.
МЕТОДИКИ ШВИДКОГО ЧИТАННЯ:
- придушення внутрішнього промовляння
- читання без зупинок
- вертикальне читання
ОНЛАЙН-ТРЕНАЖЕРИ ДЛЯ ШВИДКОГО ЧИТАННЯ
ReaderPro
Таблиця Шульте.
Також
існує безліч вправ для покращення читання:
Cкоромовки -покращуємо
дикцію і читання;
Читання хором –
читаючи із певною швидкістю, діти намагаються не відставати один
від одного;
Читання в парах –
одна дитина читає, а інша слухає і вказує на помилки;
Читання з нарощуванням темпу –
невеличкий уривок тексту спочатку прочитується з помірною швидкістю, а з кожним
наступним разом темп нарощується;
Читання «Диктор» –
одна дитина читає текст уголос, а інші промовляють пошепки, копіюючи темп і
правильність промовляння.
Отже, обирайте техніку, яка вам найбільше до вподоби і найдієвіша саме для вас. Приємного читання!
Немає коментарів:
Дописати коментар