Тіло як шпаргалка
МЕТОДИ І ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ
АРТ-ТЕРАПІЯ
терапія мистецтвом, метод психотерапії, що використовується для лікування і психоеорекції засобами художніх прийомів та творчості. Це засіб вільного самовираження та самопізнанняОНЛАЙН-ПАЗЛИ
Пазл- гра-головоломка, що має вигляд мозаїки, яку потрібно скласти з безлічі фрагментів малюнка різної форми.
один із видів туризму, що виник завдяки сучасним інформаційно комп'ютерним технологіям, електронним засобам комунікації та можливостям інтернету.
QR-КОДИ
МЕМИ
Капелюх певного кольору передбачає включення відповідного режиму мислення, якому має слідувати учень чи команда в момент аргументації своєї позиції у процесі дискусійної гри:
- Білий – фокусування уваги на інформації (аналіз відомих фактів та цифр, а також оцінка того, яких відомостей не вистачає та з яких джерел їх можна отримати).
- Жовтий – дослідження можливих успіхів, пошук переваг та оптимістичний прогноз події/ідеї/ситуації, яка розглядається.
- Чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків, ризиків та загроз її розвитку.
- Червоний – увага до емоцій, відчуттів та інтуїції. Не вдаючись у подробиці та міркування, на цьому етапі висловлюються всі інтуїтивні здогадки.
- Зелений – пошук альтернатив, генерація ідей, модифікація вже наявних напрацювань.
- Синій – управління процесом дискусії, підбиття підсумків і обговорення користі та ефективності методу в конкретних умовах.
«Взаємоопитування». По змісту домашнього завдання або раніше вивченого матеріалу з певної теми учні ставлять один одному запитання.
«ЗАПИТАННЯ -ВІДПОВІДЬ»
До дошки виходить учень, який бажає отримати високий бал. Його завдання – дати відповіді на запитання однокласників за змістом художнього твору.
ГРА "ЧОМУЧКИ"
Учні готують запитання з вивченої теми, які розпочинаються словом «чому?».
«ПІНГ-ПОНГ»
Два учні по черзі ставлять один одному запитання з вивченої теми.
"МІКРОФОН"
На поставлене запитання учні по черзі дають відповідь у мікрофон.
«НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ»
Зачитую початок речення, а учні записують його продовження.
«ВІРЮ- НЕ ВІРЮ»
На запитання, які починаються словами: чи вірите ви, що…, учні мають погодитись з цим твердженням або ні.
«СВІТЛОФОР»
Роздаю картки зеленого і червоного кольорів. Якщо під час опитування учні знають відповіді, піднімають зелену картку, не знають – червону.
«БЛІЦ-ОПИТУВАННЯ ПО ЛАНЦЮЖКУ»
Я ставлю коротке запитання учню, який повинен відповісти на нього і поставити запитання іншому учневі і т. д.
«ЗНАЙДИ ПОМИЛКУ»
Зачитую текст з помилками і пропоную учням їх виправити і аргументувати свою думку.
«СНІЖНА ГРУДКА»
Я називаю слово, кидаючи при цьому будь-кому з учнів «снігову грудку». Зловивши її, він називає речення і передає іншому учню. Той, зловивши «грудку», ставить запитання і передає своєму однокласнику, який повинен дати на нього відповідь.
«ЛІТЕРАТУРНА ВІКТОРИНА»
За наведеними цитатами, учні мають впізнати героїв твору.
МЕТОД «ЧИСТА ДОШКА»
Перед уроком на дошці записую запитання. Якщо учні дали правильну відповідь на запитання, можуть його витерти. Результативність буде бездоганна лише тоді, коли дошка буде невпізнанна.
«ЛИЦАРСЬКИЙ ТУРНІР»
Учень виходить до дошки «на поєдинок» із вчителем, в ході якого по черзі дають відповіді на поставлені один одному запитання. Запитання мають бути стислими, відповіді – короткими.
«ВПІЗНАЙ МЕНЕ»
Деяким учням пропоную виступити від імені письменників або ж героїв їхніх творів, при цьому не називаючи їх. Інші повинні відгадати прізвище тих, кого зображують.
«ОЖИВИ СВІТЛИНУ»
Дивлячись на світлини, пропоную пригадати життєвий та творчий шлях письменника.
ГРА «ВІДЛУННЯ»
Наприклад, я називаю письменника, а учні – його твори.
МЕТОД «МОЗАЇКА»
Зі слів, які записані на окремих смужках паперу, пропоную скласти фразу, яка є темою уроку. Це викликає у дітей інтерес і активізує пізнавальні можливості.
МЕТОД «НАВЧАЮЧИ, ВЧУСЬ»
Діти, які засвоїли новий матеріал, пояснюють тим, хто його не зрозумів.
Прийом «СТВОРЕННЯ РЕКЛАМИ ЗА ПРОЧИТАНИМ ТВОРОМ"
КАЛІГРАМ
На початковому етапі я роздаю дітям роздруковані розмальовки. Разом ми складаємо вірш про той предмет, який зображено на малюнку, а потім записуємо його по контурах. Дозволяю записувати різнокольоровими олівцями або ручками.
метод «Подвійний щоденник». До певної риси характеру літературного героя учні виписують із тексту твору цитату, яка підтверджує її.
У ході аналізу художнього твору використовую метод «ПІРАМІДА», який будується за алгоритмом:
Метод «КУБУВАННЯ»
Пропоную учням відповісти на запитання, які записані на гранях куба.
«ЗНАЙДИ СПІЛЬНЕ»
Наприклад, перераховую учням назви творів і пропоную визначити слово, яке об’єднує всі ці назви, тобто є для них спільним.
«ЗНАЙДИ ПАРУ»
Одним учням роздаю картки із запитаннями, іншим – із відповідями. Потрібно об’єднати запитання із відповідями.
МЕТОД «ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ»
В основі цього методу – дискусія. Я називаю учням проблему і пропоную висловити свою думку щодо неї. Учні, чиї погляди збігаються, об’єднуються в групи. Якщо представники протилежної групи були більш переконливими, учні можуть змінити свої погляди, перейшовши у іншу групу.
ГРА «ЗАГАДКОВА СКРИНЬКА»
Школярі зі скриньки виймають карточки із словами, у яких пропущені літери. Їм потрібно не тільки правильно написати слово, а й пояснити орфограму.
ПРИЙОМ «ТАК ЧИ НІ»
У кожного учня на парті лежить листочок із твердженнями до даної теми, їхнє завдання полягає у тому, щоб поставити правильні знаки, якщо твердження правильне.
МЕТОД «ГРОНУВАННЯ»
Пропоную записати з теми уроку слова, які спадають на думку, і встановити зв'язок між поняттями.
ГРА «ЕРУДИТ»
Щоб пройти певний рівень, пропоную дітям з’єднати називні речення, другий рівень – означено-особові, третій – неозначено-особові, четвертий – узагальнено-особові, п’ятий – безособові.
"РОМАШКА БЛУМА"
Немає коментарів:
Дописати коментар